PR inspirations

Dream big, enjoy the little things

Tudod értelmezni a különbséget?

2017. október 16. 19:08 - kosztipr

Ha igen, akkor talán nem vagy adatlopás áldozata.

Tudod, milyen érzés, amikor elveszted a bankkártyádat, az irataidat, vagy csak kihullik egy ezres a zsebedből és nem találod? Na pont ilyen érzés, amikor visszaélnek az adataiddal. Magadat okolod, többé nem érzed magad biztonságban, és arra gondolsz, hogy egyik pillanatról a másikra a magánéleted egyik fontos szférájába férkőztek idegen emberek.

A pár esztendős iPad minimen az elmúlt hónapokban egyre gyakrabban ugrott fel egy popup ablak, ami az Apple ID-hez tartozó jelszót kérte. Volt, amikor megadtam, volt, amikor tudomást sem vettem róla és kinyomtam.

A nemrég felkerült összehasonlítás elgondolkodtatott, hogy azért közel sem tudatosan adtam meg néha a jelszót. Mindig valamilyen applikáció használata közben ugrott fel ez az ablak, úgyhogy most úgy döntöttem, tutira mindenhol lecserélem a belépési azonosítókat. :D

Az adatlopási kísérlet ennyire kifinomult formájával én még nem találkoztam. Mivel már én is teljesen megszoktam, hogy bizonyos letöltéseknél és vásárlásoknak ez az ablak következik, egyszer sem gondoltam bele, hogy a részletek mennyit számítanak.

Mivel több mint 90 százalékos a hasonlóság, a két kép közötti különbség vizuálisan elvész. Az agyunk egy csoporthoz sorolja a hasonló dolgokat, ez a hasonlóság elve. A rosszakaróink pedig az érzékelésünkben erre az észlelési hibára alapozva lopják el adatainkat. És természetesen az adatvédelem is olyan, mint a biztosítás: csak akkor jut eszünkbe, amikor már megtörtént a baj.

Figyeljünk oda, kövessük az adatvédelemmel kapcsolatos fejleményeket és használjuk tudatosan az okos eszközeinket, hogy biztonságban érezhessük magunkat!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-inspirations.blog.hu/api/trackback/id/tr412993596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása