PR inspirations

Dream big, enjoy the little things

Receptek új köntösben

2017. szeptember 28. 11:59 - kosztipr

Most tartottam meg a 2. órámat a Gyakorlati Diplomácia Szakkolégiumának nyilvános beszéd témában. Úgy néz ki, hogy ez egy rendszeres elfoglaltság lesz az életemben, mert nagyon élvezem. :)

Bevallom, kihívást jelent nekem órát tartani. Sok idő telt el azóta, hogy kiléptem az egyetem falai közül. Amikor az első alkalommal mentem órát tartani, megláttam az épületet, egyből bevillantak a számonkérések Nemzetközi jogból és Vállalati pénzügyekből és persze az államvizsgák, amelyek rémképként élnek az emlékezetemben és olykor-olykor álmomban van szerencsém újra átélni őket. :D Szóval azonnal a torkomba ugrott a gyomrom és hevesen elkezdett kalapálni a szívem. Persze belemerülve az órába már egészen más izgalmak váltották fel ezt az érzést. :)

Ami megnyugtatott, hogy úgy éreztem, mindkét alkalommal aktivitást tudtam kiváltani az emberekből. Nem szeretnék kifejezetten Deloris, a vérmes bárénekesnő lenni, vagy Mr. Keating a Holt Költők Társaságából, de hiszem, hogy legalább már a középfokú oktatásban szerepet kell kapjanak olyan élményalapú, képességfejlesztő órák, amelyek segítenek eligazodni az egyszerű hétköznapok során. Ilyen szellemben tartom az órát is. A nyilvános beszéd során megtanuljuk kifejezni önmagunkat és a saját gondolatainkat, idősebb korunkban már egyre nehezebb ezt hatásosan fejleszteni, érdemes minél hamarabb elkezdeni ezen is dolgozni.

Ugyanígy nevetségesnek tartom, hogy sosem érzékenyítettek bennünket a hivatalos ügyek elintézésére, vagy egy adóbevallás kitöltésére, de azt sem tanultuk meg érzéseim szerint rendesen, hogy hogyan bánjunk a pénzünkkel, hogyan kezeljük tudatosan a médiát, hogyan dolgozzuk fel a stresszt (stb.). Lesarkítva, gyakorlatilag 18 év felett úgy érezzük, hogy kiraktak bennünket a puszta közepére, élelem + víz nélkül és így kell boldogulnunk a világban.

Az ilyen gondolatok miatt számomra borzasztó öröm volt látni, hogy amikor egy pár perces rögtönzésre kértem fel a diákokat, akkor nem húzták a szájukat, hanem örömmel álltak ki és meséltek arról, hogy miben változott meg az életük egyetemistaként. Vagy megosztották a fenti tonhalas tészta receptet egy merőben új perspektívából. :D De senki sem utasította vissza, hogy megszólaljon a többiek előtt és felvállalja saját magát. Azt hiszem, az első kihíváson és lépéseken túl vagyunk és jó úton haladunk, hogy rendes felnőtt legyen belőlünk. ;)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pr-inspirations.blog.hu/api/trackback/id/tr4212908656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása